Werkwijze


Wat doen jullie nu precies bij Brandboosterz?

Heel simpel: Online Marketing.

Maar wat is dan online marketing? Omdat we die vraag vaak krijgen, hebben we een aardig beeld van wat mensen dénken dat online marketing is. De twee meest gehoorde antwoorden zijn: “vindbaar worden in Google” en “iets met social media”. Andere mensen denken ook nog wel eens aan adverteren en e-mail marketing. Wij zeggen dan altijd: “klopt, dat is het óók!”. Eigenlijk omvat online marketing (of internetmarketing) alle activiteiten die betrekking hebben op het vermarkten van producten en diensten via internet. Online marketing omvat:

  • Internetreclame (adverteren)
  • Zoekmachinemarketing (SEA)
  • Affiliate marketing
  • E-mailmarketing
  • Social media marketing

Maar de basis blijft online marketing en dat is gewoon natuurlijk marketing, maar dan online…

 
Stap 1 – Opzetten van je Campagne

Als BrandBoosterz een campagne voor jullie opzet gaan we eerst rond de tafel zitten.  Hoofdvraag in dat gesprek: “Wat is je doel?”

Zijn dat “meer bezoekers?” Hogere omzet? Groter bereik? Of een combinatie van allen?
Natuurlijk is dit voor ieder webshop of site verschillend, afhankelijk van de business waarin je opereert.

Meten is weten en daarom heel belangrijk. Weten waar potentiële klanten naar zoeken. Meten waar ze de site inkomen en weer verlaten. Wellicht het belangrijkste is het meten of je aanpassingen en keuzes ook effect hebben.

Dit leggen we graag uit een persoonlijk gesprek.

Stap 2 – Creatie van de uitingen van jouw merk, product of dienst.

Als het plan klaar is volgt de uitvoering. Met het maken van zowel beeld als tekst advertenties, social media berichten e.d. bestormen we de gekozen kanalen. Dit kan in Google Ads of op social media (Facebook, LinkedIN, Instagram, Pinterest) of andere online verkoopkanalen zoals Blogs, Vlog en andere media. We maken een mix van kanalen die naadloos aansluiten aan jouw doelgroep.

Stap 3 – Bijsturen van de strategie

Eenmaal gestart met de campagne is het temperaturen en bijsturen. Online marketing is een continu proces en stopt eigenlijk nooit.  Je kunt er niet omheen. Het enige waar je zeker van bent is dat je een goed plan nodig hebt om te kunnen anticiperen op de continue veranderende omstandigheden van de markt.